SEAT Leon 4 (2020) oficjalnie

Jako użytkownik SEAT-a Leona 3 fl z niecierpliwością czekałem na prezentację nowego modelu. W przyszłym roku kończy mi się leasing i mocno biorę pod uwagę ten model.

Poniżej wklejam Wam najważniejsze informacje zawarte w komunikacie prasowym marki SEAT.

„W wersji 5-drzwiowej nowy SEAT Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji.
W wersji Sportstourer samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej.

Przód Leona wyraża jego wyjątkowy charakter poprzez mocniejsze, trójwymiarowe połączenie maskownicy i przednich lamp. Reflektory LED zostały cofnięte w głąb maski, co pozwoliło uzyskać bardziej ekspresyjny efekt. Karoseria również ewoluowała, stała się bardziej elegancka i wielowymiarowa. Padające na lakier światło załamuje się pod wieloma kątami, wzmacniając wrażenia optyczne. Tył pojazdu wyposażono w imponujące światła LED rozciągnięte na całej szerokości pojazdu. Ponadto drzwi bagażnika zaprojektowano tak, aby podkreślały dynamizm samochodu, nawet gdy auto się nie porusza.

Samochód jest nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale przede wszystkim praktyczny. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).

Premierowy SEAT Leon podwyższa standardy oświetlenia w segmencie samochodów kompaktowych dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii zarówno na zewnątrz, jak i we wewnętrzu pojazdu.

Całkowicie LED-owe reflektory o charakterystycznym dla marki kształcie i chłodnej białej barwie zapewniają niezrównaną jasność, jednocześnie integrując wszystkie najważniejsze funkcje: światła mijania, światła drogowe, światła do jazdy dziennej oraz dynamiczne kierunkowskazy.

Na lusterkach bocznych pojazdu znajdują się zintegrowane kierunkowskazy LED. W pojazdach z opcją pełnego oświetlenia LED na lusterkach umieszczono również światła powitalne, które podczas aktywacji samochodu wyświetlają słowo „Hola!” na powierzchni pod drzwiami. Ponadto nowy Leon został wzbogacony o dynamiczne kierunkowskazy, dzięki którym w wyraźniejszy sposób zasygnalizuje kierunek jazdy.

Komfort użytkowania zwiększy także innowacyjne, ambientowe oświetlenie wewnętrzne wykonane w technologii LED. Tworzy ono łuk okalający całą deskę rozdzielczą, który może zmieniać kolor i natężenie światła w zależności od potrzeb kierowcy. Oświetlenie to nie tylko polepsza doświadczenie jazdy, lecz także jest częścią systemu monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.

Kierowcy mogą wybrać spośród wielu dostępnych silników spalinowych – turbodoładowanych, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy od 66 kW/90 KM do 140 kW/190 KM. Po raz pierwszy oferta obejmuje 1-litrowe trzycylindrowe silniki TSI (66 kW/90 KM i 81 kw/110 KM) oraz większe 1,5-litrowe jednostki (96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM). Dla najbardziej wymagających dostępny jest 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 140 kW/190 KM połączony ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

Nowy SEAT Leon został dostosowany również do dwóch rodzajów silnika wysokoprężnego – 2-litrowych jednostek o mocy 85 kW/115 KM lub 110 kW/150 KM. Samochód może być również wyposażony w 1,5-litrowy silnik TGI (CNG) o mocy 96 kW/130 KM*.

Po raz pierwszy w historii SEAT Leon dostępny będzie także w wersji mild hybrid (eTSI) korzystającej z instalacji 48V, która zapewnia jeszcze wyższą wydajność (1.0 TSI 81 kW/110 KM lub 1.5 TSI 110 kW/150 KM, oba oferowane wyłącznie ze skrzynią biegów DSG). Jako że elektryfikacja pozostaje jednym z najważniejszych założeń strategicznych SEAT-a, najnowszy model będzie można nabyć w wariancie z napędem hybrydowym plug-in. Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 150 kW/204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).”

Źródło: seat.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.